“Levla Upp” I Halo: Reach

Det verkar som att även Bungie kommer göra som dem flesta framgångsrika FPS spel som finns ute på marknaden genom att kunna uppgradera sin egen Spartan soldat i sitt kommande Halo: Reach.
Det kommer inte bli i stil med Modern Warfare serien där du får nya vapen eller något som skulle ändra själva i det här fallet multiplayer, Ingen kommer ha något övertag mot nya spelare. Du kommer kunna tjäna Credits ( cr )  i princip allt du gör i Halo: Reach, Som du sen kommer att kunna spendera för att uppgradera din rustning på din karaktär.

Halo 3 hade ett liknande system där du genom achievements låste upp ny rustning men ändå slutade det med alla såg likadana ut ( Hayabusa armor någon? ).
Dock dessa achievements såg till att du kanske var tvungen att totalt ändra din spelstil enbart för att plocka åt sig lite ny rustning, och för någon som hellre spelar defensivt eller spenderar mer tid bakom ratten på en Warthog fick ofta inte chansen att lägga vantarna på ett energi svärd och lyckas få en tripple kill med det.

Detta är då nåt som ändras helt i Halo: Reach då du låser upp allt med dina cr poäng. Bumgie har även lagt i s.k challenges där du ska uppnå ett visst mål för att tjäna lite extra cr.
Man märker att Bungie har tittat lite på Blizzards system i World of Warcraft med quests du kan göra 1 gång per dag och en gång i veckan. Det kan vara att du ska döda x antal fiender på 1 dag eller på 1 vecka, Och detta ska tydligen skifta mellan singleplayer och multiplayer vilket jag själv tycker är ruggit bra idé att få folk att spela om singleplayer.

För mer information om Bungie’s nya system rekommenderar jag starkt G4TV’s artikel