Heavy Rain Avklarat

På tok för sen med den här posten, Då Heavy Rain blev avklarat förre veckan, Men varit på tok för upptagen med annat.
Först och främst måste säga grattis och tack till Quantic Dream för ett helt unikt spel. När jag först såg Heavy Rain blev jag lite orolig “Ett spel där allt går ut på quick time events?”, Då jag redan sedan Shenmue ogillat quick time events blev jag förvånad hur bra Quantic Dream lyckats med det, Då dem försöker göra alla knapp kombinationer att efterlikna rörelser i verkliga liver, För den mesta delen är det helt klockrent men i vissa fall känns det bara störande. Själva storyn in Heavy Rain är faktiskt rätt gripande, Och det är svårt att sluta spela för man vill veta vad som ska hända. Det sägs att ingen genomspelning är den andra lik, Detta är nåt många utvecklare har skrytit om men alltid fallit handlöst mot marken med detta, Men dock inte i Heavy Rain, Efter jag suttit bland annat på ScrewAttacks forum och pratat om spelet märkte vi att vi alla upplevde olika moment, Så att spela om Heavy Rain kommer jag garanterat att göra.

Men visa nackdelar finns det med Heavy Rain, Och det är glitchar. Lite här och var kan ljudet helt försvinna för att komma tillbaka runt 5-6 sekunder senare, Då går dem mesta ur sync och det är svårt att uppskatta vad som utspelas när ljudet ligger så långt efter bilden. Nåt som jag dock inte gillade är hur du styr din karaktär, Då måste hålla inne R2 för att gå, Nåt som folk som spelat dem klassiska Resident Evil nog känner igen. Sen kan man även inte välja vilket tempo du vill gå i, Du kan tex inte börja springa om spelet inte vill att du ska göra det, Så för den mesta tiden går du otroligt sakta omkring. Quantic Dream har sagt att en patch som ska fixa åt buggarna är på väg, Så blir att man spelar om Heavy Rain när patchen har kommit.

Om du äger en Playstation 3 och är sugen på ett annorlunda men bra spel så får du inte missa Heavy Rain.